Sunday 29 July 2012

Bulan yang Mulia



ASSALAMUAIKUM!! selamat penyambut bulan puase :) kepada sahabat ku sekalian...pejam celik-pejam celik dah puase cepat betul masa tu berjalan..ok kali ni stroy pasal hari pertama puase huhuhuuh ingat dulu time kecik tak sabar betul nak berbuke hahhahahha. Bulan puase ni ada yang kata bulan nak cari duit lebih...ada yang kate pesta untuk buat amal ibadat ...ade yang kata bulan makan! hehehhe tapi berpuase lah kerana ALLAH eh puase ni kan kewajiban kite sebagai umat islam ..besar pahala bagi orang yang berpuase toww so tak mau malas-malas yee! GOOD BOY/GIRL :) 

Hari pertama puase aku puase bersama Mak tok huhuuhuh lepas rindu toww ^_^ best sangat satu famliy ade berbuke pulak Mak tok masak sedap-sedap sampai jilat jari kaki tow hohoohoh tak tipu tu belum rasa nasi lemak Mak tok yang memang Terboiyek!!! memang time tu pulak musim buah rambutan ,duria ,langsat macam-macam ada :) sahur pulak mam buah-bauh yang pak cik bawak dari dusun...

Ni ade story nak kongsi hehhehhe nak kate lawak boleh lah, Kesah dia macam ni , time tu aku kat dapur tolong Mak tok masak nasi lemak sebab hari tu kene balik esok dah sekolah dipendek kan cite time tu aku tengah potong bawang nak masak . Rumah mak lang aku tu dapur dia besar ,sinki dapur pulak ade tingkap besar tapi cermin gelap so orang dalam boleh nampak orang luar tapi orang luat tak boleh nampak orang dalam . Al-kesah time tu pulak ade lah sorang mamat ni keluar nak sidai baju . Hemsem? heheheh boleh lah :P tapi Muncit aku lagi hemsem gaggagagag >_< time tu aku tak sedar pulak yang mak aku tengah tegok aku hehehehhe kang dah kantoi!! pastu mak aku perli lah ambik kau tulah mate tu gatal sangat hahhahah padam muke >_< mak aku kate kite puase ni bukan tahan lapar je tapi mate pun kene jaga hahahha ambik kau sebijik ATIQAH so adik-adik jangan tiru aksi ni dirumah ye hahhahahah x pasal-pasal  kurang pahala puase >_<

OK lah sampai disini sahaja stroy kali selamat berpuase kepada seluruh umat islam ^_^ sorry kepada sapa-sapa yang termakan hati ,hempedu gaggga and to my Muncit you jgn risau k hehehhe i love you sorang je pisss (^___^) V

No comments:

Post a Comment